Niet nagekomen afspraak
Dagelijk besteedt ons team veel zorg en aandacht aan het voorbereiden van afspraken om u als patiënt zo goed mogelijk te kunnen behandelen. Helaas worden ook wij geregeld geconfronteerd met patiënten die niet, of veel te laat, op hun afspraak verschijnen. Dat is niet alleen vervelend, maar zorgt er ook voor dat ons team in die tijd geen zorg kan verlenen.
Gemiddeld worden per behandelaar echter maar liefst 3,6 afspraken per week niet nagekomen. Dit zorgt voor veel onkosten. Conform landelijke richtlijnen mogen tandartsen en mondhygiënisten voor een niet nagekomen afspraak de kosten in rekening brengen. Deze kosten vallen niet onder de dekking van je (aanvullende) zorgverzekering en moet je dus zelf betalen.
Het kan iedereen overkomen om een afspraak bij de tandarts te vergeten. Daar is vanuit ons ook begrip voor. Indien een patiënt echter voor de tweede keer of vaker, zonder gegronde reden, een afspraak niet nakomt, zal een bedrag tot 100% van de geplande behandeling in rekening gebracht worden.
Kosteloos verplaatsen kan minimaal 24 uur vooraf
Indien u minstens 24 uur van tevoren aan ons telefonisch mededeelt dat u bent verhinderd, brengen wij niets in rekening. Ook in geval van ziekte verwachten we dat u ons dit ’s ochtends direct laat weten. Op die manier kunnen we in de voor u gereserveerde tijd nog proberen iemand anders te helpen. Bezoek onze contactpagina hier.
Het is altijd de verantwoordelijkheid van een patiënt om een afspraak goed te noteren, deze op te volgen en minimaal 24 uur van tevoren te verplaatsen.